CASE STUDY – TGR je minulosť – čo ďalej? NOVÉ PROJEKTY

Presne rok aj 2 dni ubehli od mojho posledné článku Case study TGR, je neskutočné ako ten čas letí a čo sa dokáže za ten rok udiať. Tak to bolo aj v mojom prípade. 

Stránka TGR už 9 mesiacov nie je v mojom portfoliu a podarilo sa mi ju predať presne začiatkom roka 2022 za sumu 13 000 dolárov. Po odčítani poplatkov mi pristalo na účte rovných 11 680 dolárov.

Escrow platba za TGR stránku

Flashback k Projektu TGR

Keď sa pozriem späť na tento projekt som sním spokojný, zase som sa niečo naučil. Také pozitývne negativum ktoré som zistiľ je že netreba niektoré veci komplikovať. Na čo narážam?

V tomto projekte som si dal samostatne naprogramovať aplikaciu kde som mal databázu bežeckej obuvy. Táto aplikácia resp. Databaza automaticky sťahovala z eshopov ceny a mala v sebe uložené všetky údaje o konkretnej teniske. 

Systém bol skvelý, keďže som vo viacerých článkoch používal tie iste tenisky stačilo zadať špecialny Shortcode a všetky info natiahlo automaticky aj s aktualnou cenou z Amazonu.

Veľa sa mi z toho nezachovalo ale vyzeralo to zhruba takto:

Aplikacia ktorú som vytvoril pre TGR stránku

Samozrejme to nebolo vždy dokonalé pri menšom update to bolo treba upravovať. A keďže som mal externého programatora išlo to do peňazí samozrejme. 

Tak ale tento projekt je minulost 😀

Čo sa dialo ďalej? 

Som človek, ktorý je stále nespokojný. To znamená že som sa zameral na ďalšie projekty. Po predaji TGR padlo rozhodnutie na obsahové stránky skor ako na affiliate. 

Prečo práve obsahový content?

Projekt TBikeR – Bike Niche

Po tých všetkých updatoch ktoré google robí, mi to prišlo ako najlepšia varianta. Už v septembri 2021 som kúpil expirovanu doménu zameranu na bicykle. (TBikeR – je skratka tej stránky) za 800 usd. Bohužial nemám zachovany žiadny screen z Ahrefs v akom stave bola doména. Jediné čo viem mala DR24 a celkom slušný backlink profil. Originál to bola stránka orientovana na predaj a údržbu bikov.

Od začiatia projektu TBikeR ubehol rok a jeden mesiac. A aktualny stav je:

Ahrefs pre stránku TBikeR

Aktuálne je na stránke publikovaných 105 článkou 99% informatívnych. Samozrejme som sa snažil aj do toho informatívneho sem tam pridať affiliate link na Amazon. 

Zárobky z Amazonu

Zárobok na Amazon zo stránky TBikeR

A keďže je to stránka zameraná na informatívny content je jasné že primárny príjem by mal byť z umiestnenej reklamy. Používam Ezoic a od nasadenia to vyzerá nasledovne:

Ezoic pre stránku TBikeR

Žiadna sláva ale pri pohľade ePMV čo je v priemere 20 usd to nie je až tak najhoršie. Musím navýšiť trafik. 😀

Takto to vyzerá v GSC za posledných 6 mesiacov:

Google search console pre stránku TBikeR

Trafik vyzeral v prvej polovici roka veľmi pozitívne aktualne je to dosť vyrovnané a mierne to ide smerom dolu. Asi to bude tým že ide off season na bicykle nakoľko keď som sledoval zmenu v rankovaní KW tak takmer žiadny down pohyb nebol.

K tomu napíšem ďalší článok resp. Case study  

Projekt BwithJ – Food Niche

Stránka zameraná na Food Niche teda jedlo. Našiel som veľa kľúčový slov ktoré sú Longtail a nemali veľku konkurenciu. Tak som sa pustil do hladania expirovanej domény.

Jednu som opäť kúpil za viac ako 1500 usd. Bola to kúpa od súkromnej osoby. A pustil som sa do hľadania kľúčových slov, a zadal som writerom úlohu.

Ahrefs stránka BwithJ

Pri tomto projekte som sa chcel zamerať na Ai content, kombinacii s klasickými Writermi. Ai content je teraz dosť In aj keď google robí už opatrenia aj v tomto smere a niektore stráky sa už popálili. 

Tiež je samozrejme rozdieľ aj medzi tým či je to len čisto Ai content alebo je to content napísany Ai a editovaný Writerom.

Expirovanu doménu som kúpil v january a začal publikovať články. Aktuálne som publikoval 330 článkov. A v GSC to vyzerá nasledovne.

GSC pre stránku BwithJ

Stránke sa nedarí podľa očakávania a na počet publikovaných článkov som už v tomto období čakal oveľa vyžšiu návštevnosť. V podstate soft ktorý používam na trakovanie pozicie kľučových slov dal predikciu na cca. 86 000 návštev. Od čoho som veľmi veľmi ďaleko. 

predpokladaná návštevnosť BWJ

Povedal som si že prečkám ešte tento rok a uvidíme.

To je výsledok z Ezoicu, mal som inú predstavu po publikovaní 330 článkov.

Ezoic na BWJ

Posledný aktualny projekt je tiež Ai v kombinácii s Writerom…

Projekt PBY – Sport Niche

Pri tomto projekte som sa nechal nahovoriť od Writera ktorého som spoznal pri jednom projekte a pracujeme na tejto stránke spoločne. Bude to primárne Affilate stránka. Je vybudovaná na fresh doméne čiže žiadna expirovaná doména tentoraz.

GSC pre stránku PBY

Aktuálne 64 publikovaných článkov len informačného charakteru a najbližší týždeň začíname publikovať aj Affiliate články typu “best of….” 

Zatial GSC vyzerá nasledovne.

GSC pre stránku PBY

Stránka je stará len 3 mesiace cca. tak uvidime aky bude progres.

Na záver

Rozšíril som svoj focus do rôznych projektov čo má svoju výhodu ale aj nevyhodu pokiaľ to chcete skĺbiť so zamestnaním, rodinou a športom. 

Preto som vlastne prestal publikovať články na tejto doméne bol to čas. (alias výhovorka) Stále hľadám spôsoby ako posunúť stránky na vyššiu úroveň a priblížiť sa k pasívnemu príjimu.

Tak to bol článok po roku nepísania. 

Možno vás niečo zaujalo a mohli by ste mi napísať ktorý projekt rozdrobiť na drobné.

2 komentáre k “CASE STUDY – TGR je minulosť – čo ďalej? NOVÉ PROJEKTY”

  1. Ahoj,

    dík za update :-), vidím, že si tiež naskočil na aktuálny zahraničný trend obsahový web + reklama ezoic/adthrive/mediavine a AI obsah.

    Pár osobných postrehov k tomu:

    Ezoic aktuálne ako experiment skúšam aj na jendom CZ webe, dá sa povedať, že to je v tomto prípade zárkobkom zrovnateľné s Adsensom. Návštevnosť okolo 10k/mesačne. Je otázka aké výsledky by boli pri väčsom trafficu. Aktuálne pre lokálny trh to moc zmysel za mňa nedáva.

    Jasper, ryte a pod. služby som skúšal ešte minulý rok. Je to zaujímavé, ale podľa mňa to strašne kur… trh. Lebo ak chcem teraz najať nového seriózneho copíka je už pomerne zložité prísť na to, či je výstup jeho práca alebo je to AI obsah a on to len zedtioval. A veru som sa tento rok aj párkrát na tom popálil, lebo nie vždy sa to dá rozoznať hneď a zistil som tom až dodatočne. Za mňa na AI sa spoliehať nechcem, je to síce rýchle, ale skôr či neskôr google príde na to, ako to rozoznať a bude to veľa ľudí bolieť, keďže v zahraničí sa to robí veľmi masovo.

    Nech da darí!

    Ja som celkom zvedavý na ten projekt postavený na novej doméne.

    Odpovedať
    • Ahoj Tomáš,

      1. V podstate som to chcel vyskúšať ale obsahový web je na dlhú trať. Je to veľká investicia a stým Ai obsahom to nie je tiež až tak ružové ak chceš aby tam neboli popísané hlúposti. A aby si si trošku za tým stál čo tam napísané je. A ešte pri tom že angličtina nie je úplne moja silná stránka kontrolovať každý článok je dosť náročné.

      2. Super že si dal feedback na Ezoic pre CZ trh. Aký si mal príjem aspon cca. pri 10K návštevnikov? U mňa to bolo 200 – 300 usd podľa typu Niche.

      3. Mám presne takú istú skúsenost s copywritermi ako ty. Je to dosť ťažké odhadnuť ak nemáš nejaký stálych a odskúšaných. Tiež sa na to nechcem veľmi spoliehať myslim že je to otazka času ale ako pomoc pri písaní to ide. Chce to trošku editácie ale napriklad na spustenie stránky aby začala rankovať potom pozrieť do GSC a dopliť čo tam ešte chýba a tak.

      4. Musím zaklopať ale ten projekt na novej doméne sa mu zatial darí. Tak pripravim k nemu ďalší článok že ako snim pokračujem.

      Aj tebe nech sa darí bojovať 😉

      Odpovedať

Vložiť komentár