CASE STUDY – TGR – August – 11 mesiacov a projekt rastie

Ďalší mesiac za nami…

Pre každého affiliaka je to čas na zhodnotenie predchádzajúceho mesiaca.

Začína mesiac september a presne pred rokom som kúpil expirovanú doménu, nebudem ju zatiaľ zverejňovať ale budem používať skratku TGR je to stránka ktorá sa zaoberá bežeckou obuvou a všeobecne behom.

Takže budem zverejňovať mesačné reporty k tejto stránke v tomto článku len zosumarizujem rok pôsobenia.

Každý takýto post rozpíšem v kategóriách:

  • Trafik
  • Čo sa podarilo
  • Čo sa nepodarilo
  • Aký je ďalší plán
  • Zárobky

Aký bol začiatok

Keďže je táto stránka pre vás nová tak vás trošku uvediem, tak ako som spomínal v predchádzajúcom článku je to ďalšia expirovaná doména a kúpil som ju (september 2020) za cenu 1690 usd. Bohužiaľ status stránky pred kúpou nemám, historicky som si uložil tento ako prvý. Je zo 16.10.2020 čiže mesiac po tom ako som zakúpil doménu.

TGR_ahrefs_oktober
Status stránky mesiac po jej zakúpení

Áno, áno kúpil som ju za trochu vyššiu sumu ale bola to niche ktorá mi je blízka keďže behávam a zúčastňujem sa nepravidelne aj na maratónoch 😀

Aktuálny stav domény je nasledovný. August 2021.

Status stránky August 2021
Status stránky August 2021

Na tomto statuse môžete presne vidieť to čo som spomínal v predchádzajúcom článku. Expirovaná doména prináša aj trochu riziko, ako vidieť DR klesla a tak isto aj počet Backlinks.

Na stránke v podstate pracujem rok intenzívne tzn. V priemere do týždňa od 15 – 20 hodín, je to priemer niekedy je to viac inokedy menej.

Za celé to obdobie som zverejnil 68 článkov s celkovo 155 654 slovami. (stav k 30.8.2021)

Počet článkov na stránke
Počet článkov na stránke

TRAFIK

Návštevnosť od posledného mesiaca narástla o 25,56% čo vôbec nie je zlé. V podstate sa mi darí držať tento trend od začiatku.

Trafik august vs. júl
Trafik august vs. júl

Vývoj trafiku od založenia stránky, je celkom rovnomerne rastúci čo ma teší. Aktuálne som na čísle cca. 7800 návštev mesačne. Uvidíme kde to porastie dokonca roka.

Trafik od zakúpenia domény
Trafik od zakúpenia domény

ČO SA PODARILO

Nemal som zatiaľ presne špecifikované ciele, práve tieto články by mi mali v tom z časti pomôcť. Snažil som sa dlhodobo o tri veci:

  1. dvíhať návštevnosť
  2. pridávať články
  3. dvíhať zárobky

Všetky tieto tri veci sa mi dlhodobo daria.

ČO SA NEPODARILO

  1. Plánoval som rozbehnúť FB stránku a profil na Pintereste.
  2. Optimalizovať technické chyby na stránke a optimalizovať rýchlosť stránky.

Rýchlosť stránky sa mi podarilo z časti optimalizovať a aktuálny stav stránky podľa Google speed test je takýto:

Rýchlosť stránky na mobile
Rýchlosť stránky na mobile
Rýchlosť stránky na Desktope
Rýchlosť stránky na Desktope

Posun tam je oproti predchádzajúcemu mesiacu. Hlavne čo som zmenil tak som dal fonty z google načítavať priamo z domény. To spôsobilo kratšie načítavanie stránky a plus som vymazal nepotrebné Pluginy.

Ako kontrolujem zdravie stránky? Robím to cez dve aplikacie a nimi sa riadim.

  1. Ahrefs
  2. PowerSuite (dostupná aj trial verzia)

V Ahrefs to vyzerá nasledovne:

Audit cez Ahrefs
Audit cez Ahrefs

Zdravie stránky je 97 zo 100 takže aj tu je výrazný posun avšak stále vidieť „Top issues“ chyby ktoré by mali byť odstránené.

Je to tools, ktorý veľmi často používam.

Ďalej používam PowerSuite odporúčam je to podľa mňa aplikácia za veľmi prijateľnú sumu mám predplatené na celý rok. Má rôzne moduly od Webauditu, cez Rankovanie až po Linkbuilding… môže o tom popísať v iných článkoch.

Takto nejako vyzerá technický audit, mam čo robiť aby som odstránil všetky nedostatky.

PowerSuite Audit
PowerSuite Audit

Ok teda.

Prečo sa sústredím aj na tieto aspekty stránky?

Pretože sú to on-seo faktory, ktoré ovplyvňujú vašu pozíciu vo vyhľadávači. Keď stránka rastie je veľmi komplikované ustáť či už rýchlosť alebo technické veci na stránke.

Moje odporúčanie:

Kontrolovať stránku každý týždeň a presvedčiť sa že je všetko v poriadku. Môžete tak predísť straty návštevnosti! Vlastná skúsenosť.

Stalo sa mi to niekoľko krát! Napríklad dnes od rána mi vŕta že som mal návštevnosť ale žiadna objednávka. Skontroloval som stránku a zrazu čo nevidím stránka sa refresla každých 1,2 sekundy takže návštevník ani nestihol prečítať čo na stránke je a refrešla sa mu.

Aký je ďalší plán

Myslím že za plán na september si môžem dať hlavne vyššie spomínané dve veci a potom tie štandardné, ktoré robievam každý mesiac.

  1. Rozbehnutie sociálnych sieti
  2. Dotiahnuť technické veci na stránke
  3. Pridať aspoň 3 články
  4. Vybudovať Linky

To bude aj stačiť nie je to veľa úloh ale zožerú veľa času.

Tak teraz asi pre niekoho najviac zaujímavá časť

Zárobky

Na tejto stránke mám aktuálne dva zdroje zárobkov jeden je Affiliate cez Amazon a druhy je EZOIC to je reklamný systém ako adsense od Googlu.

Aktuálne sa snažím doplniť okrem Amazon affiliate aj affiliate z iných eshopov hlavne tých kde tá provízia za predaj je vyššia.

Takže poďme nato aktuálne zárobky cez Amazon

TGR - Amazon US - August
TGR – Amazon US – August

296,81 usd nie tak úplné zle ale čakal som trochu viac.  Len dufam že to bude aspoň takto aj v nasledujúcich mesiacoch.

Ako som spomínal ďalším zdrojom je EZOIC

TGR - EZOIC - August
TGR – EZOIC – August

82,50 usd na to že som tento program nasadil na prvý mesiac to nie je zlé. V podstate sú blogeri, ktorý sa živia len týmto spôsobom. Publikujú informačné články s vysokou návštevnosťou a tak to sa im generuje prijem. 

August teda nasledovne

296,81 + 82,50 = 379,31 usd

TGR - August
TGR – August

Samozrejme každého zaujímajú aj náklady. K tomu poviem len toľko aktuálne ešte dokladám každý mesiac cca 300 – 500 usd aby som stránku vybudoval. Takže všetky zarobené peniaze reinvestujem.

Na budúci mesiac pripravím podrobnejší rozpis koľko som investoval a zarobil na stránke po jednom roku.

Trochu k analýze, z Amazon adminu sa dajú stiahnuť údaje ktoré môžete následne analyzovať tak tu je zopár analýz.

Za mesiac august sa uskutočnilo 207 predajov v celkovej hodnote 10 982,67 usd z toho bolo vrátených 17 položiek (98% z nich bola konkrétne bežecká obuv možno kvôli veľkosti)

Rozdelenie podľa toho z akého zariadenia boli nákupy spravené:

Rozdelenie podľa zariadenia
Rozdelenie podľa zariadenia

Takže trend je jasný. Je pravda že toto som vyhodnotil po prvý krát ako som spustil stránku ale budem ho sledovať teraz pravidelne. Z tohto je jednoznačne vidieť že optimalizácia na mobile je veľmi dôležitá.

Ďalší zaujímavý údaj je napr. Priamy a nepriamy nákup cez link.  

  • 57 priamych nákupov
  • 150 nepriamych z toho 30 nákupov boli botasky

Čiže len 42% predajov súvisel s tovarom ktorý na stránke propagujem. Tento údaj sa mi vôbec nepáči a musím docieliť jeho zlepšenie. Pri stránke s elektronickými bubnami som mal ten ukazovateľ ďaleko vyšší.

Na záver

No postol som ďalší možno suchý článok na neohrabanej stránke, ale aj napriek tomu verím že si najde čitateľov ktorý sa buď motivujú alebo sa poučia.

Pustím sa do niektorý detailnejších článkov a postupov ako to prebieha pri budovaní takejto stránky. A možno možno o par dní kúpim ďalšiu expirovanú doménu a spravim taký online projekt od úplneho začiatku ak by ste mali záujem.

5 komentárov k “CASE STUDY – TGR – August – 11 mesiacov a projekt rastie”

  1. Čao!

    Je fajn, že to roste 👍👍

    Já taky první měsíc nyní experimentuju s Ezoicem. EPMV pomalu roste, tak uvidíme, kde se to zastaví.

    Jelikož mám hlavně US traffic, tak bych byl rád za EPMV $25, nyní se v posledních dnech pohybuju kolem $15. (Předtím to každý den trochu rostlo ze startovních EPMV $4).

    Měj se! Ať to jde 🤞🤞

    Odpovedať
  2. Super článek. Víc takových v CZ a SK affilu. 🙂 Držím palce ať ti nadšení do psaní vydrží i nadále a vždy si rád přečtu, jak se ti v affilu daří.
    Zajímavá mě, kde si zjistil to rozlišení přímých a nepřímých prodejů. To je nějak defaultně v Amazon rozhraní?

    Odpovedať

Vložiť komentár